Avanade ondersteunt ardo bij het optimaliseren van hun bedrijfsprocessen in europa

Met de recente overname van Dujardin Foods, maakt Ardo gebruik van Microsoft Dynamics AX om hun groeiplannen te ondersteunen

Over Avanade

Avanade is marktleider op het gebied van innovatieve digitale diensten, business solutions en ontwerpgerichte ervaringen voor haar klanten. Daarvoor steunen we op de kracht van de mens en het ecosysteem van Microsoft. Onze professionals combineren hun technologische, zakelijke en industriële expertise om oplossingen te ontwerpen en in te zetten die ons cliënteel en hun klanten helpen resultaten te boeken. Onze collaboratieve bedrijfscultuur eert diversiteit en reflecteert de gemeenschappen waarin we werkzaam zijn. Zo bezorgen de 27 000 mensen die digitaal verbonden zijn met Avanade en afkomstig zijn uit 23 verschillende landen, onze klanten het best mogelijke denkwerk. Accenture LLP heeft het meerderheidsbelang in Avanade, dat in 2000 in samenwerking met Microsoft Corporation werd opgericht. Meer informatie vindt u op www.avanade.com

Avanade en het Avanade-logo zijn gedeponeerde handelsmerken of handelsmerken van Avanade Inc. Alle overige product-, dienst- of bedrijfsnamen die hier worden genoemd, zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Over Ardo

Ardo startte zijn activiteiten in de groentewereld in de jaren 1960 als teler en handelaar in groenten vanop de familieboerderij in Ardooie. In de jaren 1970 startte Ardo met de productie en de verkoop van vriesverse groenten en sindsdien is het bedrijf in heel Europa actief. In 2015 fuseerde Ardo met Dujardin Foods. Vandaag telt Ardo 20 productie-, verpakkings- en distributiesites in acht Europese landen en stelt het ongeveer 3800 mensen tewerk. In 2014 teelde, verwerkte en verkocht Ardo 805.000 ton vriesverse groenten en fruit over de hele wereld, voor een geconsolideerde netto-omzet van 815 miljoen euro.

Merelbeke, 01 oktober 2015

Avanade, toonaangevende aanbieder van innovatieve digitale diensten, zakelijke oplossingen en design-gestuurde ervaringen, laat weten dat Ardo, producent van diepvriesgroenten, kiest voor de diensten van Avanade voor de implementatie van Microsoft Dynamics AX in Europa.

Met 20 productie-, verpakkings- en distributiesites en 3.800 medewerkers in 8 landen, is Ardo de Europese leider in vriesverse groenten, fruit en kruiden. Door haar recente fusie met Dujardin Foods had Ardo een partner nodig die hen kon ondersteunen bij de integratie en verdere optimalisatie van de bedrijfsprocessen van de nieuwe grotere groep van bedrijven, zowel binnen de vestigingen in België als tussen al de diverse Europese locaties. Om de beslissingsprocessen binnen de groep snel en efficiënt aan te sturen, is een goed en transparant inzicht in de gegevens noodzakelijk. Door de implementatie van dit ERP-project zal Ardo de werking op Belgisch niveau en de interactie met de andere Europese sites vlotter kunnen laten verlopen. Alle vestigingen zullen gebruikmaken van dezelfde oplossing met een grotere transparantie als resultaat.

Deze samenwerking tussen Avanade en Ardo is het eerste grote contract in de voedingsindustrie sinds de overname van KCS.net, één van de grootste Microsoft Dynamics AX/ERP partners in Duitstalig Europa. Deze overname versterkt de positie van Avanade in de procesindustrie (voedingsbedrijven, plastic productie...), de groothandel en de discrete productie. Daarnaast leveren ze specifieke oplossingen voor de toeleveranciers van de automobiel industrie. Met deze overname neemt Avanade niet alleen de oplossingen van KCS.net op in zijn portfolio, maar breidt het ook haar expertise uit in deze sectoren.

Rik Jacob, CEO van Ardo, licht toe: “Voor de realisatie van ons strategisch plan en de verdere groei van het bedrijf geven wij hoge prioriteit aan het optimaliseren en automatiseren van onze bedrijfsprocessen waarbij wij zullen kunnen steunen op een sterke en stabiele partner als Avanade. De visie en de sterke internationale ervaring met dergelijke projecten van Avanade bleek het best aan te sluiten op onze noden. Daarnaast brengt Avanade een uitgebreide kennis van de Microsoft producten met zich mee en dat in bijna alle landen waar we gevestigd zijn”.

Arno Visser, Avanade Belgium Vice President, AX Service line lead, legt uit: “We zijn blij dat wij Ardo kunnen helpen bij de optimalisatie van hun bedrijfsprocessen en de integratie van hun IT-systemen. Nu KCS.net deel uitmaakt van de Avanade-familie kunnen onze klanten genieten van onze gecombineerde kracht, onze kennis van en ervaring in de industrie, en dit zowel wereldwijd als lokaal. Onze Belgische consultants kijken alvast uit naar dit pan-Europees project in samenwerking met de nieuwe collega’s van KCS.net.”

Press Contact

Edelman Avanade